.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرايط ثبت‌نام و معافيت مشمولان سربازي در دانشگاه‌ها

مدير مشمولان ستادكل نيروهاي مسلح شرايط ثبت نام و معافيت مشمولان سربازي در دانشگاه‌ها را تشريح كرد.

به گزارش ستادكل نيروهاي مسلح، با توجه به فرارسيدن زمان ثبت نام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور، سردار موسي كمالي مدير مشمولان ستادكل نيروهاي مسلح نحوه و شرايط ثبت نام جوانان ذكوري كه به سن سربازي رسيده‌اند را تشريح كرد.
وي شرايط اين افراد را اينگونه برشمرد:
1- به جز نخبگان استعدادهاي برتر و دانشجويان ممتاز، صرفا دانشجوياني از معافيت تحصيلي برخوردار خواهند شد كه از طريق آزمون هاي سراسري در دانشگاه ها پذيرش شوند و براي كساني كه بدون كنكور پذيرش شوند، معافيت تحصيلي صادر نخواهد شد.
2- مشمولان فوق ديپلم و بالاتر حداكثر 6 ماه پس از فراغت از تحصيل، بايستي خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفي نمايند در غير اين صورت غايب محسوب مي‌شوند.
3- مشمولان ذكور فوق ديپلم و بالاتر چنانچه حداكثر تا يك سال پس از فراغت از تحصيل، از طريق كنكور سراسري در دانشگاه ها پذيرش شوند از معافيت تحصيلي برخوردار خواهند شد و چنانچه به خدمت نيز اعزام شده باشند ترخيص خواهند شد.
4- مشمولان فوق ديپلم صرفا در مقاطع كارشناسي ناپيوسته مجاز به ادامه تحصيل با استفاده از معافيت تحصيلي خواهند بود.
5- دانشجويان انصرافي در صورتي مجاز به تحصيل خواهند بود كه اولا بيش از 4 نيم سال تحصيلي از زمان تحصيل آنان سپري نشده باشد؛ ثانيا در زمان شركت در كنكور سراسري، دانشجو باشند، ثالثا مدت مجاز براي تحصيل در هر مقطع را رعايت نمايند.
6- دانشجويان اخراجي دانشگاه ها از معافيت تحصيلي برخوردار نخواهند شد.
7 - مشمولان ديپلم در سال احضار يعني سالي كه به سن 18 سال تمام مي‌رسند و سال اعزام يعني سالي كه به سن 19 سال تمام مي‌رسند براي 2 بار مجاز به شركت در كنكور خواهند بود. ليكن كساني كه در سال اعزام يعني 19 سالگي يا بعد از آن در چارچوب قانون خدمت وظيفه عمومي موفق به اخذ ديپلم فني حرفه اي و كار و دانش و يا پيش دانشگاهي مي شوند فقط براي يك بار حق شركت در آزمون هاي سراسري را دارند. در اين خصوصي قابل ذكر است: در سال 1387 متولدين سال 69 در سال احضار و متولدين 68 و قبل از آن در سال اعزام قرار دارند.
سردار كمالي تصريح كرد: مشمولان متولد نيمه دوم هر سال، در سال اعزام و يك سال بعد براي 2 بار مجاز به شركت در آزمون هاي سراسري مي‌باشند در نتيجه در سال 87 مشمولان ديپلم فني و حرفه اي و كار و دانش و پيش دانشگاهي متولد نيمه دوم سال 68 كه سال جاري سال اعزام آن محسوب مي‌شود در سال 88 نيز مجاز به شركت در كنكور مي‌باشند.
مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه ي نحوه ثبت نام، ساير موارد چنين مطرح كرد.
8- كاركنان وظيفه ديپلم غير غايب كه به خدمت اعزام شده اند در صورت قبولي در دانشگاه در هر مرحله اي از خدمت باشند ترخيص خواهند شد.
9- بخشي از مقررات مربوط به معافيت تحصيلي در سال هاي گذشته حسب پيشنهاد ستاد كل نيروهاي مسلح و تائيد مقام معظم رهبري و فرمانده يكل قوا اصلاح شده است كه در حال حاضر جهت طي تشريفات قانوني در مجلس شوراي اسلامي در دست بررسي مي‌باشد لذا طرح مورد اشاره تفاوت چشمگيري با مقررات جاري ندارد و ساير اظهار نظر هايي كه در خصوص طرح فوق صورت مي‌گيرد منطبق با واقعيات نمي‌باشد.
11- مشمولان غايب به هيچ وجه از معافيت تحصيلي برخوردار نخواهند شد.
* مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان به كليه جوانان مشمول قانون خدمت وظيفه، عمومي و خانواده هاي محترم آنان توصيه كرد در خصوص مسائل نظام وظيفه صرفا به اخبار و اطلاعيه‌هاي ستادكل نيروهاي مسلح و سازمان وظيفه عمومي توجه نمايند و چنانچه ابهامي در خصوص مسائل نظام وظيفه دارند صرفا از طريق سازمان وظيفه عمومي يا واحدهاي وظيفه عمومي محل سكونت خود سوال نمايند و از توجه به ساير اظهار نظر هاي متفرقه به شدت پرهيز نمايند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.